woensdag, juni 18, 2008

Presentaties bij de VU

Rob van Leeuwen van het Onderwijscentrum van de Vrije Universiteit (VU) had ondergetekende en Frank Benneker vandaag uitgenodigd om iets te komen vertellen over Sakai voor hem en zijn collega's van de VU. Zo zaten we dus vanochtend rond 10.00 uur in een zaaltje met een tiental collega's van de Vrije Universiteit.
Read this document on Scribd: Sakai presentatie Onderwijscentrum VU
Ik heb een een algemene presentatie (zie hierboven) gegeven over Sakai: over het Sakai Project, de community, en wie er in Nederland met Sakai bezig is. Maar vooral ben ik ingegaan op de huidige status van Sakai, dat nog maar goed vier jaar bestaat. Die huidige status zou ik willen omschrijven als een volwassen produkt met een serieuze samenwerkingsstructuur erom heen (de community), gefaciliteerd door de Sakai Foundation en haar medewerkers.
Frank ging in zijn presentatie (zie hierboven) in op de manieren waarop de Universiteit van Amsterdam (UvA) Sakai inzet en op de beweegredenen om Sakai in te zetten bij de Uva.
Ik geloof dat we de aanwezigen van veel nieuwe informatie hebben voorzien, waar ze zeer content mee waren.
Nog een laatste opmerking: de presentatie van mij staat bij www.scribd.com. De presentatie van Frank heb ik bij www.slideshare.net geplaatst (mijn presentatie wilde daar niet converteren). Bij beide sites kun je ook, indien gewenst, een Powerpoint versie van de presentaties downloaden.

2 opmerkingen: